sobota, 9 lutego 2013

Pary serialu, cz. 1: Wiktoria i Przemek

Powiedzmy, że to taki nowy cykl. Dziękuję Martynie za podsunięcie mi pomysłu, trochę sobie dodałam, ale dzięki, dzięki, dzięki! Mianowicie chodzi o to, że opiszę główne pary z Na dobre i na złe, ich historia, potencjalni partnerzy.. Pojawi się również jakaś ankieta i wybierzecie: kto i z kim. :-) Co tydzień nowa para, aż do wyczerpania tematu. Zapraszam!


Wiktoria i Przemek. Dwoje rezydentów oddziału chirurgi w Szpitalu klinicznym w Leśnej Górze. Przyjeżdżają jako para zakochanych, niewidzących nikogo innego poza sobą. Po skończeniu studiów mają wiele pomysłów na swoją karierę, a główny priorytet? Być razem, na tytułowe na dobre i na złe. Niestety z biegiem czasu wszystko się komplikuje. Natłok problemów ich przerasta i rozstanie staje się nieuniknione. Oczywiście wszystko pod wpływem emocji. Ale po kolei.  

 

Przemek i Agata. Niby przyjaciele, tak jest zresztą do dziś, ale chemia była. Pojawienie się pięknej internistki lekko zawróciło w głowie Zapale. Można śmiało stwierdzić, że to zauroczenie. Wspólne pogaduszki, pomoc koleżeńska, flirt.. Potem wypadek Agaty, rehabilitacja.. Ciągła chęć pomocy koleżance zaprzątała nie raz głowę Wiki. Bała się o związek, czuła się zazdrosna. Jak każda kobieta na jej miejscu. Gdy już była nadzieja na opanowanie sytuacji kolejne problemy, jak grom z jasnego nieba, spadły na parę.


A mianowicie pojawienie się Blanki, córki Wiktorii. Młoda Consalida poważnie chorowała, potrzebna była wręcz natychmiastowa operacja przeszczepienia wątroby. Na dawcę kwalifikował się tylko ojciec dziewczynki. W przeciągu paru odcinków na jaw wyszła skrywana przez około 10 lat tajemnica Wiktorii. Blanka dowiedziała się, że jej wieloletnia siostra jest jej matką, a ojcem zupełnie nieznana wcześniej osoba.


Dotychczasowi rodzice to dziadkowie.. Jak na dziecko to bardzo dużo. A gdzie w tej całej sytuacji jest Przemek? Starał się być przy Wiki, wspierać ją, jak na życiowego partnera przystało. Jednak gdy dowiedział się o skrywanej córce.. Ich związek nie przetrwał. Za dużo było w nim ostatnio tajemnic, nieszczerości, żalu, a do tego doszło zauroczenie Agatą..


Blanka i internistka wracają do zdrowia, wszystko się powoli prostuje.. Jednakże jedna z ulubionych par serialu stawia na przyjaźń i odbudowanie relacji. Jest ciężko, ale w końcu im się udaje. Zostają przyjaciółmi. Tworzą zgraną paczkę. Dużo ich łączy, mieszkają razem, pracują. A w ich sercach pojawia się ktoś nowy.


Piotr Gawryło. Nowy chirurg szpitala. Facet posiadający ogromną wiedzę medyczną. Rudej lekarce nie raz zaimponował. A to jakąś operacja a to umiejętnością latania helikopterem.. Sam Piotr czuł, że Wiktoria może dla niego wiele zrobić i świadomie z tego korzystał. Czasem na biurku rezydentki lądowały jakieś papierki do uzupełnienia, posegregowania.. Po paręnastu odcinkach Wiktorii udaje się nawiązać bliższy kontakt z Piotrem, dokładniej w składziku. Zostają nieoficjalną parą, ich związek utrzymuje się głównie na współżyciu. Jednak Consalidzie na razie to wystarczało, miała nadzieje, że uczucie przyjdzie później. W końcu nawet razem zamieszkali, trochę przez przypadek, ale jednak. Oczywiście, jak to w życiu bywa, czas na problemy. ,,Kochanka z przeszłości z dawnym mentorem atakują''.


Sprawy na tyle się komplikują, że Consalida decyduje się na odejście od Piotra. Dla niego nie robi to większej różnicy, nawet jest mu to na rękę.. A Wiktoria bardzo to przeżywa. Na szczęście ma się do kogo wtulić i wypłakać. Do przyjaciela, do Przemka.


Sezon 13 pokazuje najlepszy okres ich przyjaźni. Wiktoria walczy o Przemka, gdy ten traci pracę, wspiera kiedy pojawia się jego siostra, której nie znał wcześniej. On gotowy jest pobić męża przyjaciółki, ponieważ naraził się Wiki.


Nawet w pewnym odcinku ma miejsce piękna scena na strzelnicy. Nadzieja na odbudowanie dawnego związku. Wiktoria ma opory, wie, że przyjaciel ma dziewczynę, że są po tylu przejściach, boi się na nowo spróbować..


Właśnie, dziewczyna Przemka. Ludmiła. Poznają się w szpitalu, u Papierniak zostaje wykryty nieoperacyjny guz. Przemek, na tyle zauroczony kobietą, traci wiarę w zawód lekarza. Jak to ujmuje, zamiast pomagać ludziom, podtrzymują ich w czasie agonii. Zapała zakochuje się w Ludmile, zaprowadza do najlepszego specjalisty, a ten ją oszukuje. Falkowicz pacjentkę tylko otwiera, a później zamyka. I tyle jego roboty. Przez długi czas para żyje w nadziei i szczęściu, że najgorsze za nimi, mogą być szczęśliwi. Los chciał jednak inaczej. Cały przekręt wychodzi na jaw a rozpoczyna się dramatyczna walka o życie Ludmiły. Przemek leci do Izraela, załatwia jej miejsce w klinice.. Mimo wielkiego poświęcenia kobieta umiera.


Zapała przez długi czas jest zamknięty w sobie, pozbawiony życia, odsuwa wszystkich od siebie a za punkt honoru ustawia sobie wsadzenie ,,mordercy'' do więzienia. Wiktoria jest przy nim, nadal go kocha, co wyznaje szczerze Agacie. A teraz ma nadzieje, że ich związek uda się odbudować. Consalida szybko przekonuje się, że jej przyjaciel nieprędko zapomni o dawnej miłości. Żeby tylko ulżyć mu w cierpieniu jest gotowa zrobić wszystko. Pomaga w zdobyciu dowodów na Falkowicza, wyciąga go na piknik, pomaga w powrocie do pracy.


Wiktoria wcześniej poznaje mężczyznę, Tomasza, opiekuna stażu. Kiedyś chciała wywołać tą relacją zazdrość u Przemka, a teraz gdy ciągle mu pomaga, zaniedbuje to i dr Rzepecki odpuszcza sobie, mimo, że Wiki była dla niego ważna. Nie chce konkurować z dawną miłością.


Niestety Przemek nie jest w stanie zapomnieć, odpuścić, a Wiktorii cierpliwość ma swoje granice. Mają miejsce też kłótnie. W końcu daruje sobie te podchody i che wrócić do starego układu: przyjaciele.


Wszystko jest na dobrej drodze. Niestety pojawiają się problemy, tym razem szaleniec z bombą. Przemek zostaje poważnie ranny, a Wiktoria wraz z Falkowiczem ratują go przed amputacją ręki. I jest kolejny powód do kłótni. Zapała nie zawdzięcza niczego profesorowi, co Wiki otwarcie wytyka mu jako błąd.


Ostatnio Consalida lepiej dogaduje się z dawnym wrogiem. Według Zapały jest to zdrada przyjacielska nie do wybaczenia. Sama rozmowa z tym człowiekiem jest powodem do kłótni. Wiktoria i jej ognisty charakter nie pozwalają na kierowanie jej życiem. Nie zamierza nie utrzymywać zawodowych kontaktów z człowiekiem, który ma ogromną wiedzę i doświadczenie tylko dlatego, że jej przyjaciel tego wymaga. Kiedy w ostatnim odcinku Wiki wsiada do samochodu Falkowicza i razem jadą na bankiet Przemek interpretuje to jako randkę.. Jest obrażony na Wiktorię, ma w planach wyprowadzkę.. A Consalida? Cóż, jest zafascynowana profesorem a on dostrzega jej urodę i wiedzę, z tego coś może być..


A czy Przemkowi i Wiki uda się kiedyś odbudować przyjaźń a nawet związek? Tego nie wiemy, możemy mieć tylko nadzieję. A jakie jest Wasze zdanie na ten temat? Zapraszam do komentowania i głosowanie a ankiecie! Ankieta znajduje w prawej kolumnie bloga, na samej górze, wybrać można dwie opcję. Umieściłam też nieżyjącą Ludmiłę, dlatego, że ktoś może im kiedyś kibicował, więc pasowała ta para.. :-)


29 komentarzy:

  1. Świetnie opisałaś historię Wiki i Przemka, dałaś sporo fajnych fotek. Ja ciągle wierzę, że z czasem do siebie wrócą, będzie to pewnie trudne, na razie zachowanie Przemka jest wkurzające, liczę,że się zmieni i przestanie traktować Wiki jak wroga, mam nadzieje, że już podczas jej urodzin ich relacje się ocieplą :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetnie to opisałaś, każdą ich relację, no po prostu wszystko, cudownie <3 Lubię tą parę, ale głos w ankiecie oddałam na FaWi, jakoś bardziej ciągnie mnie do tej pary niż ciągle mającego ze wszystkim problemy Przemka... Może kiedyś się to zmieni, na razie na to nie liczę ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo fajnie tu opisałaś, świetnie jesteś genialna!!! Zatkalo mnie to twoja strona główna (te zdjęcia u góry) BOSKIE!

    Ps:Dzisiaj jest dzień pizzy! (9.02.13r.)Za niedługo umieszcze tu w komentarzach mój wiersz (o ndinz)
    Blacha

    OdpowiedzUsuń
  4. To jest wspaniały blog! Będę regularnie zaglądać. Świetne to omawianie odcinków i to o WiP <33

    Pozdrawiam
    agi97

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziękuję za wspomnienie o mnie :D
    Nie spodziewałam się, że ten post będzie taki świetny :) Każda kolejna notka jest o wiele lepsza :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetnie to opisałaś :D I wgl ciekawy pomysł z takim cyklem :D Czekam na następny wpis :D
    Aga ;D

    OdpowiedzUsuń
  7. bardzo podoba mi się sukienka doktor Consalida , która miała na sympozjum, na którym pojawiła sie wraz z Falkowiczem. Nie mam czasu oglądać telewizji ale akurat widziałam ten odcinek. Strasznie chciałabym kupić sobie podobna na obrone pracy magisterskiej. Czy którąs z Was może mi pomóc?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ktoś notkę wcześniej pisał, aby szukać w mohito, orsay.. ;-)

      Usuń
    2. Mam taką z mohito już pisałam. BB

      Usuń
    3. Kupiłam ją około 2 miesięcy temu ale szybko zeszła ze sklepu kosztowała 120 zł na przecenie. ^^ BB

      Usuń
  8. Super opisana historia ;)) Na pewno jeszcze do siebie wrócą :D

    OdpowiedzUsuń
  9. jak dla mnie to Falkowicz chce ją tylko wykorzystać zeby mieć kogoś po swojej stronie jak sie proces w sprawie jego przekrętów zacznie, nie wiem jak Wy nie wierze w jego przemianę

    OdpowiedzUsuń
  10. Fajnie opisane. Ja osobiście bardzo lubię postać Falkowicza. Sama nie wiem czemu. Wydaje mi się mimo wszystko fajną osobą. Fakt, przeszłość może sugerować coś innego, jednak moim zdaniem niczego to nie zmienia :P
    Ale każdy ma prawo do innego zdania :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ps. Mam takie pytanie dot. bloga, jaki to styl szablonu? :)

      Usuń
    2. Travel, czy Podróże, zależy jak masz zapisane. :3 Tytuł szablony, resztę dopasowywałam w sekcji 'tło'. :)

      Usuń
  11. Super dawaj kolejne... juz strasznie dawno nic nie dawałaś plissss

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Będzie jutro. :)Coś na pewno.. Kolejna część albo po odcinku. :)

      Usuń
    2. Dzisiaj jest już poniedziałek a nowej notki dalej nie ma :(

      Usuń
    3. I nawet nie wiem kiedy będzie. :c Natłok nauki i obowiązków mnie dobił.. :c

      Usuń
  12. Zawodzisz mnie ;(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Postaram się poprawić, aczkolwiek zrobienie tego 1,5msc przed egzaminami jest trudne.

      Usuń
    2. Znam twój ból, bo tez jestem w 3 klasie... Ale ja mam jeszcze dodatkowe do 16.25 codziennie. ;/

      Usuń
  13. moim zdaniem oni będą razem po tym wszystkim sie pogodzą ja mam taką nadzieje bo stara miłość nie rdzewieje :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja cie!Super!Naprawdę to jest świetnie napisane!

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja cie!Super!Naprawdę to jest świetnie napisane!

    OdpowiedzUsuń
  16. a ja liczę na to, że oni już nigdy do siebie nie wrócą, bo nigdy do siebie nie pasowali, a teraz nie pasują do siebie kompletnie

    OdpowiedzUsuń
  17. Kocham ich ! Ale ich zwiazek na nowo jes nierealny co mnie bardzo smuci ! Wierze ze jeszcze kiedyś zrozumieją że są dla siebie stworzeni !

    OdpowiedzUsuń
  18. czytam to drugi raz, chcę żeby byli razem, na dobre i na złe ♥ Zhalia

    OdpowiedzUsuń